Sześć lat temu w metrze warszawskim miała odbyć się wystawa zdjęć mam karmiących piersią. Niestety wydarzenie to zostało odwołane, a matki wyszły na stacje metra, żeby w proteście nakarmić swoje dzieci piersią. W 2017 roku, w czasie Światowego Tygodnia Promocji Karmienia Piersią, czyli od 1 do 7 sierpnia, karmienie piersią wróci do metra w unikalnej kampanii edukacyjnej.
Fundacja Promocji Karmienia Piersią – największa ogólnopolska fundacja zajmująca się upowszechnianiem wiedzy o karmieniu piersią – postanowiła w wyjątkowy sposób przekazać społeczeństwu kilka najważniejszych powodów, dla których karmienie piersią jest ważne dla zdrowia mamy i dziecka.
Światowa Organizacja Zdrowa (WHO) zaleca wyłączne karmienie piersią do ukończenia przez dziecko 6 miesiąca życia i kontynuowanie karmienia piersią przy jednoczesnym wprowadzaniu produktów uzupełniających do 2 roku życia dziecka, a później tak długo, jak jest to pożądane przez mamę i dziecko. Tymczasem w Polsce po 6 tygodniu życia mniej niż połowa dzieci jest karmionych wyłącznie piersią. Stan ten jest spowodowany m.in. brakiem fachowego wsparcia dedykowanego młodym mamom, brakiem personelu medycznego z wiedzą o laktacji na odpowiednim poziomie oraz powszechną reklamę mleka modyfikowanego. Fundacja Promocji Karmienia Piersią, jako organizacja pozarządowa skupiona głównie na działaniach edukacyjnych i promocyjnych, chce wspierać rodziny, przekazując rzetelne informacje i promując karmienie naturalne.
Spoty informujące o korzyściach płynących z karmienia naturalnego będą wyświetlane na najważniejszych stacjach warszawskiego metra.
Karmienie piersią to naturalny sposób żywienia niemowląt i małych dzieci. Jest zalecane przez grona eksperckie na całym świecie jako optymalny sposób żywienia w początkowym okresie życia dziecka. Niesie ze sobą liczne korzyści zdrowotne dla mam i dzieci, jest ekonomiczne, korzystne z punktu widzenia zdrowia publicznego i ekologiczne. – Mówi Małgorzata Jackowska, Prezeska Fundacji Promocji Karmienia Piersią - Polski system wsparcia dla mam karmiących piersią jest mało skuteczny a wiedza o zaletach karmienia naturalnego i jego fizjologii jest niska, zarówno wśród profesjonalistów, jak i społeczeństwa. Kampania „Karmienie piersią to inwestycja w zdrowie mamy i dziecka” realizowana przez Fundację Promocji Karmienia Piersią organizowana jest w związku ze Światowym Tygodniem Karmienia Piersią. To pierwsza część outdoorowych działań upowszechniających w społeczeństwie wiedzę o karmieniu piersią, które będziemy realizować.