Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Rozwój społeczny i emocjonalny dziecka

  • Praca i odpoczynek. W poszukiwaniu równowagi

    Praca i odpoczynek. W poszukiwaniu równowagi

    Jak pogodzić rozsądnie zaplanowany wysiłek z właściwym odpoczynkiem dziecka? Czy moje dziecko dobrze wykorzystuje swoje talenty, czy też jest przeciążone obowiązkami? Czy czas spędzony przy komputerze czy tablecie jest dobrą formą relaksu? Te i wiele podobnych pytań zadają sobie rodzice, myśląc o tym, czy w życiu ich dzieci (i ich samych) istnieje zdrowa równowaga między wysiłkiem a odpoczynkiem.

  • Wirtualna przemoc i realne cierpienie

    Wirtualna przemoc i realne cierpienie

    Cyberprzemoc może przybierać różne formy, ale jej efekty są zawsze fatalne. Ofiary wirtualnej agresji doświadczają realnych problemów zdrowotnych. Nękanym dzieciom trudno samotnie mierzyć się z paraliżującym lękiem, poczuciem wyobcowania i bezradności. Pomoc dorosłych jest niezbędna.

  • Szkoła to nie ucieczka przed życiem

    Szkoła to nie ucieczka przed życiem

    Mówiąc o szkolnym stresie, mówimy nie tyle o szkole, co o naszych o niej wyobrażeniach i bezradności wobec zjawisk w niej zachodzących - pisze Agata Kula.

  • Rozwój emocjonalny i społeczny małego dziecka. 
Budowanie relacji matka-dziecko

    Rozwój emocjonalny i społeczny małego dziecka. Budowanie relacji matka-dziecko

    Zanim przyjdzie na świat, wyobrażasz już sobie jak wygląda, kim będzie. Zanim pogłaszczesz swoje dziecko po głowie i je przytulisz – rozmawiaj z nim, przekazuj wiadomość, że jest oczekiwane.

  • Relacja ojciec-dziecko

    Relacja ojciec-dziecko

    To Ty jesteś zwykle bardziej obiektywny i realistyczny w ocenie mocnych i słabych stron Waszego dziecka. To Ty stajesz się często przewodnikiem – uczysz, jak trafnie i skutecznie korzystać z tego, co nowo poznane, co kryje się w „wielkim świecie”.

  • 
Rozwój psychospołeczny w młodszym wieku szkolnym

    Rozwój psychospołeczny w młodszym wieku szkolnym

    Lata realizacji obowiązku szkolnego to okres przejścia z dominującej dotychczas aktywności zabawowej w kierunku intensywnego rozwoju procesów informacyjnych.

  • Rozwój psychospołeczny w okresie dojrzewania płciowego i dorastania

    Rozwój psychospołeczny w okresie dojrzewania płciowego i dorastania

    Dojrzewanie płciowe i dorastanie jest okresem kształtowania potrzeb, nie tylko biologicznych, ale przede wszystkim psychospołecznych. Wśród nich za nadrzędne uważa się potrzeby: poznawczą, kontaktu emocjonalnego, sensu życia, autonomii oraz potrzebę seksualną.

  • Jak wspierać dziecko przeżywające bunt

    Jak wspierać dziecko przeżywające bunt

    Nie ma jednego scenariusza na czas buntu nastolatka. Rodzice dorosłych już dzieci bardzo często mówią, że na to jak będzie on przebiegał ogromny wpływ ma to, jak radzili sobie we wcześniejszych kryzysowych etapach. Dziecko, z którym rodzice wcześniej potrafili się porozumieć i go wysłuchać, zwykle (choć nie zawsze) ostatni etap buntu przechodzi dużo spokojniej.

  • Bunt u dzieci

    Bunt u dzieci

    Dziecko do prawidłowego rozwoju potrzebuje jasnych i czytelnych granic. Ale tam, gdzie są granice, jest też bunt. To jak orzeł i reszka – dwie strony tej samej monety: rozwoju.

  • Jak wychować pewnego siebie człowieka? Budowanie poczucia własnej wartości

    Jak wychować pewnego siebie człowieka? Budowanie poczucia własnej wartości

    Szacunek do siebie samego, wiara w swoje możliwości generują dobre samopoczucie, a także pragnienie osiągnięcia sukcesu. Zwykle ludzie, którzy myślą o sobie dobrze, to ludzie szczęśliwi.

  • Bezpieczeństwo dziecka przed komputerem

    Bezpieczeństwo dziecka przed komputerem

    Mało kto z nas, dorosłych, wyobraża sobie swój dom bez komputera. Niejednokrotnie ten „mebel XXI wieku” występuje w naszych domostwach w liczbie mnogiej i oczywiście jest zaopatrzony w dostęp do Internetu. Przecież to właśnie Internet jest dla nas tak istotnym narzędziem pracy, komunikacji czy też rozrywki. Nie demonizujmy – nie ma w tym nic złego.

  • Gdy przedszkolak idzie do szkoły… Przygotuj swoje dziecko na pierwszy dzwonek

    Gdy przedszkolak idzie do szkoły… Przygotuj swoje dziecko na pierwszy dzwonek

    Pierwszy września jest dla dzieci rozpoczynających edukację szkolną bardzo ważnym dniem. Mali uczniowie czekają na pierwszy dzwonek z radością, są podekscytowani, ale i niepewni. Niektóre dzieci odczuwają strach przed nową sytuacją – mimo długich przygotowań zarówno ze strony rodziców, jak i wychowawców przedszkolnych.

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.